تحصیل در ایتالیا چقدر هزینه دارد؟
نوشته شده توسط : شهاب

تحصیل در ایتالیا

 تحصیل در ایتالیا چقدر هزینه دارد؟

بدون بازارگرمی می‌توان گفت تحصیل در دانشگاههای ایتالیا بین ایرانیان متقاضی تحصیل  در خارج از کشور طرفداران زیادی دارد؛ ترکیبی از عوامل مختلف را می‌توان دلیل این جذابیت دانست که مهم‌ترین آنها کیفیت و اعتبار دانشگاههای ایتالیا و هزینه نسبتا پایین تحصیل و زندگی در این کشور است. روزنامه هفت صبح در سال تحصیلی گذشته (16-20155) گزارشی درباره هزینه‌های تحصیل در 4 کشور آلمان، آمریکا، مالزی و ایتالیا منتشر کرد که بخش مربوط به ایتالیای آن را با کمی تغییر می‌توانید در ادامه این پست بخوانید:

 

 «ایتالیا از نظر خیلی ها ایران دوم است و شرایط ادامه تحصیل و سکونت در این کشور مناسب‌تر (از کشورهای دیگر) به نظر می‌آید. دانشگاه‌های ایتالیا معمولا برای اپلای، از شما هزینه‌ای درخواست نمی‌کنند اما اگر از دانشگاهی پذیرش گرفتید باید حدودا 130 یورو به حساب آن دانشگاه بریزید.

یک دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک میلان می‌گوید به طور کلی از شرایطی که اینجا دارد راضی است. برای شروع هزینه 900 هزار تومانی آزمون TOEFL را کنار بگذارید و در جریان باشید که دانشگاه‌های ایتالیا معمولا از شما گواهی گذراندن  GRE  را درخواست نمی‌کنند.

طبق قوانین ایتالیا باید پنج هزار یورو برای یک روز در حساب خود داشته باشید و پرینت آن را ضمیمه مدارک ترجمه شده خود کنید. بعد از آن پول شما از حالت بلوکه خارج می‌شود. میانگین شهریه دانشگاه میلان، سالیانه سه هزار و 300 یورو است که بسته به رشته شما تغییر می‌کند. البته اگر بورس تحصیلی دریافت کنید، پرداختی شما صفر خواهد شد.

این دانشجو که بورس تحصیلی داشته می‌گوید هزینه کلی مخارج یک ساله او در ایتالیا چهار تا چهار هزار و 500 یورو شده است. پرداخت شهریه در قوانین ایتالیا کمی خاص است، در ابتدای ثبت نام 600 یورو باید برای یک ترم به دانشگاه بپردازید که بعد از یک سال دانشگاه به شما این پول را برمی گرداند. فراموش نکنید که سالیانه 98 یورو برای بیمه دانشجویی را هم در لیست خود اضافه کنید. هزینه اقامت و خدمات رفاهی هم در میلان به طور میانگین ماهیانه 180 تا 600 یورو است.»

 

احتمالا منظور از بورس تحصیلی در مطلب بالا، همان کمک هزینه‌ای است که با عنوان بورس استانی یا DSU‌ شناخته می‌شود. با خواندن پست‌های قبلی این وبلاگ می توانید درباره این بورس و همچنین هزینه تحصیل در ایتالیا ، اسکان و بیمه دانشجویی ایتالیا اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری بدست آورید. 





:: برچسب‌ها: هزینه تحصیل در ایتالیا , شرایط تحصیل در ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: